Ігри

Гра «Збери врожай»

Мета: формувати у дітей розвиток словозміни (один – багато )

Обладнання: предметні малюнки із фруктами

Хід гри

Логопед : « Діти давайте «зберемо врожай», причому в один кошик покладемо один

фрукт і назвемо один і багато та навпаки ,другий – багато і один» .

Наприклад:груша – груші ; сливи – слива

Гра «Допоможи художнику»

Мета: розвивати уміння вставляти пропущенні звуки у середині слова

Обладнання: портрети казкових героїв із казки «Буратіно» , таблички із

словами:О..О ,Г..БИ ,Н..С, СЛЬО..А

Хід гри

Логопед: « Діти, розгляньте портрети, що забув намалювати художник? Без яких

частин обличчя залишилися казкові персонажі? Назвіть ці частини та відшукайте

таблички із цими словами . Пропущені середні звуки назвіть».

Діти: «Буратіно залишився без носа,…»

Логопед: «Домалюйте ті частини обличчя ,яких не вистачає й розфарбуйте портрети

Гра «Підкажи Незнайкові»

Мета: розвивати у дітей зв’язне мовлення за допомогою опису предмета ,

збагачувати словниковий запас

Обладнання: іграшка Незнайко ,шкільні речі: книжка , зошит , ручка і т.д.,

іграшки ,кошик, рюкзак

Хід гри

Логопед: «Незнайко – це хлопчик ,який дуже хоче всього навчитися ,але у нього не

все виходить . Давайте допоможемо йому прибрати у кімнаті : іграшки складемо у

кошик ,а шкільні речі у рюкзак , причому взявши кожну річ розкажемо про нього

( який він?),а потім покладемо у кошик чи в рюкзак» .

Гра «Назви казкового героя»

Мета : збагачувати словниковий запас у дітей , формувати уміння знаходити

і показувати картинки за словесною інструкцією

Обладнання: картинки із зображенням казкових героїв

Хід гри

Перед дітьми викладаємо малюнки із казко-вими героями .

Логопед просить показати по черзі названих героїв: «Покажіть крокодила Гену

,слоненя Умку , собачку Шарика , левенятко , черепашку ….»

(Дитина показує картинку із заданим казковим героєм.)

Гра «Порахуй звуки»

Мета: формувати вміння складати слова окремих звуків

Обладнання: кольорові фішки (голосні звуки-червоні , приголосні звуки-сині )

Хід гри

Логопед промовляє звуки голосні і приголосні. Діти кладуть на стіл фішки, які

відповідають звукам відповідних кольорів.

Наприклад: логопед –УА-(діти викладають) 2 червоні фішки,

-ОР-1червона ,1 синя;

-ВАУ-1 синя,2 червоні фішки

Гра «Сплети вінок»

Мета: формувати навички у дітей утворювати нові спільнокореневі слова

за допомогою суфікса (пестлива форма), вчити розрізняти види квітів ,

знайомити із місцем де вони ростуть , виховувати , бережливе ставлення

до оточуючої природи навколо нас

Обладнання : розфарбовка з квітами , демонстраційні таблиці: квіти лісу ,

лугу , домашні

Хід гри

Логопед: «Сьогодні ми сплетемо кожен собі віночок , у кожного у вас лежить на

столі розфарбовка . Ваше завдання - зафарбовуючи кожну квіточку потрібно

назвати її ласкаво (пестливо) та правильно підібрати колір і тоді віночок вам посміхнеться .

Наприклад: ромашка - ромашечка, фіалка – фіалочка…

Гра «Березові листочки»

Мета: формувати вміння виділяти заданим голосом звук у слові з опорою на

слухове сприймання дитини

Обладнання: фішки у формі листочка кожній дитині – зелена ,жовта

Хід гри

Логопед читає повільно кожне слово віршика , а діти почувши в слові звук /С/ п

іднімають зелений листочок ,не почули заданого звука - піднімають жовтий листочок.

Наприклад:

Доня рано дуже встала

І спідничку одягла .

А матусині сини

Одягалися в штани.

Гра « Упіймай звук»

Мета : вчити дітей знаходити заданий звук у слові

Обладнання : картинки , схеми слів , до них фрагмент

Хід гри

Гравці мають за звуковим сигналом зібрати картинки та по черзі назвати їх .

Ведучий повідомляє ,що той ,хто почує названий звук у своєму слові ,має

швидко плеснути в долоні – «упіймати» його .

Наприклад : Логопед :/А/. Гравці ,які знайшли цей звук у своїх словах ,

плескають в долоні й по черзі називають слова ,виділяючи інтонаційно /А/:

корова ,сова ,коза ,рак ,лев ,тигр…..

Завдання логопеда – уважно слідкувати за правильністю відповідей та

називати різноманітні звуки ,щоб залучити до гри як найбільше учасників .

Гравці отримують фішки за правильні відповіді та повертають ведучому

по одній фішці за кожний пропущений хід.

Виграй той , хто набере найбільше фішок .

Гра «Хто чим летить»

Мета: вчити формувати складову структуру слова

Обладнання: сюжетні картинки тварин ,три літаки із одним, двома ,

трьома віконцями

Хід гри

Логопед : "На аеродромі стоять три літаки. В одному – тільки одне вікно

,в другому – два ,у третьому – три .В аеропорт приїхали майбутні пасажири .

Кому в який літак сідати? Кількість віконечок у літаку відповідає кількості

складів у словах-назвах пасажирів»

Гра «Чиї голоси» (Із 3-х років )

Мета : формувати фонематичне уявлення у дітей

Обладнання : м’яч , картинки тварин :порося ,вовк , тигр , корова , коза

Хід гри

Дитина показує картинку тварини ,кидає м’яч товаришу , той називає тварину

та звуконаслідує ( корова –му—му , коза –ме-ме,…..).

Поділитися: